Get Adobe Flash player

 


petak, 18 jul 2014 13:35

Sok za anemiju liječi i osvježava

Ocijenite sadržaj
(6 Glasova)

Za dobru krvnu sliku je prije svega neophodna zdrava i raznovrsna ishrana. Čest je slučaj da nije samo nedostatak gvožđa u organizmu uzrok postojeće anemije. I drugi nutritijenti i vitamini su neophodni da se eritropoeza normalno odvija. U slučaju da ishrana ne obezbjeđuje dovoljno proteina tj. aminokiselina koje učestvuju u izgradnji hemoglobina, to se može odraziti na krvnu sliku i nastanak anemije. Takođe, nedostatak minerala bakra može da dovede do anemije. Vitamin A je jako važan za sintezu crvenih krvnih zrnaca. U slučaju njegovog nedostatka smanjuje se stvaranje crvenih krvnih zrnaca.

Gvožđe se ne troši, njegove rezerve u koštanoj srži i jetri se povećavaju. U ovom slučaju davanje preparata gvožđa ne dovodi do izliječenja anemije, već naprotiv do pogoršanja stanja u smislu stvaranja viška gvožđa u organizmu. Prirodni izvori vitamina A su voće i povrće narandžastih boja: šargarepa, breskve, kajsije, bundeva.

Vitamin C učestvuje u metabolizmu gvožđa i folne kiseline. Vitamin C ima višestruku ulogu u formiranju eritrocita pa njegov nedostatak dovodi do različitih oblika anemije. Takođe, vitamin C poboljšava usvajanje gvožđa iz prirodnih izvora, olakšava njegovu apsorpciju u crijevima, pa je zato poželjno uzimati ih zajedno.

Na osnovu svega navedenog savjetujemo vam sok idealan za problem sa anemijom:

- šargarepa 300 gr.

- pomorandže

- šaka spanaća ili nekog drugog tamno zelenog povrća  blitva, brololi, kelj…

- sjeme koprive 1 k.k.

Napomena: ne zaboravite da u ishrani koristite sušene začinske biljke Majčina dušica, peršun, menta, biber, majoran, origano… Ove biljke veoma su bogate gvožđem. Konkretno, sušena majčina dušica ga ima najviše: jedna supena kašika sadrži 21 odsto dnevne doze gvožđa. (Na 100 grama ima 124 miligrama gvožđa.)

Jedna kašika peršuna sadrži 11% dnevne doze gvožđa, a kašika mente 10 odsto doze. Većina ostalih začinskih biljaka, kao što su ruzmarin, bosiljak, korijander, origano, majoran i crni biber, sadrže oko 5% potrebne dnevne doze gvožđa

Ukoliko uz ili poslije obroka unesete čaj ili kafu, smanjujete apsorpciju gvožđa od 50 do 100%

zdravput.com

Ostavite komentar

Morate popunit sva polja označena sa (*)

Mjesto za vašu reklamu

ANKETA

Da li bi se odazvali u akcijama cišćenja ?
 

PREVOD

English French German Italian Portuguese Russian Spanish