Get Adobe Flash player

 


nedjelja, 31 januar 2016 20:18

Kako da prepoznate koji vitamini vam nedostaju

Ocijenite sadržaj
(4 Glasova)

Ako zbog utvrđenog manjka odlučite da uzimate dodatke ishrani vodite računa da ne prekoračujete preporučenu dnevnu dozu vitamina. Trebalo bi da pazite i kako i kada uzimate vitaminske preparate i razne dodatke ishrani.

Vitamin C

Sklonost infekcijama, izražene vene, modrice, sklonost krvarenju su znakovi nedostatka vitamina C u organizmu. Manjak se može javiti pri povećanim fizičkim i psihičkim naporima, za vrijeme trudnoće i dojenja i kod infekcija.

Nedovoljan unos vitamina C može da dovede do avitaminoze, što se najčešće događa kod djece, alkoholičara i starijih osoba. Izraziti nedostatak dovodi do težeg poremećaja, skorbuta. Ovaj vitamin je važan jer podstiče rad imunog sistema u borbi sa virusnim infekcijama i bakterijama. Voće i povrće su bogati prirodni izvori vitamina C.

Vitamin A

Gruba, suva i nadražena koža, gubitak apetita, čest umor, slaba kosa bez sjaja, lomljivi nokti, nastanak peruti, koža sklona aknama, sve su to upozoravajući znaci nedostatka vitamina A. Stručnjaci kažu kako se njegov deficit najčešće ogleda u promjenama na očima.

Vitamin D

Kod manjka vitamina D najpre će se primijetiti promjene na koštanom tkivu. Kod djece se uočava rahitis, a kod odraslih dovodi do osteoporoze. Preventivno se daje bebama za vrijeme prve godine života, a kod osteoporoze vitamin D se daje u kombinaciji sa kalcijumom zbog smanjena odlaganja kalcijuma u kostima. Zato se i smatra da zdravlje kostiju zavisi od ovog vitamnia, jer kosti bez njega postaju slabe, savijaju se i lome. Malaksalost, slabost, pojačano znojenje, takođe mogu da budu simptomi manjka ovog vitamina.

Vitamin E

Deficit vitamina E u organizmu se ne pokazuje toliko vidljivim soljnim znacima, nego su simptomi uočljivi u krvnoj slici, pa je tako pokazatelj nedostatka vitamina E mijanja količina crvenih krvnih zrnaca.

Vitamini grupe B

Kod nedostatka vitamina B1 simptomi su neurološke smetnje, slabost i grčenje mišića, gubitak pamćenja, nastanak edema. Simptomi mogu da uključuju i gubitak apetita, razdražljivost i poremećaje u sistemu za varenje. Kod potpunog nedostatka dolazi do bolesti beri – beri.

Deficit vitamina B2 vidljiv je u uglovima usana, oko kojih se učestalo javljaju rane i oštećenja kože. Kada ga nema dovoljno u organizmu dolazi do iritacije očiju koje se naročito ispoljavaju smetnjama na svetlu. Oči su umorne i osjetljive na svjetlost. Javljaju se takođe, teškoće u zarastanju rana, alergijske reakcije i upalne promjene na koži.

Deficit vitamina B3 ogleda se u mnogim znacima kao što su mišićna slabost, opšti umor, gubitak apetita, problemi sa probavom i različiti problemi sa kožom. Hronični nedostatak vitamina B3 izaziva bolest pelagru čiji su simptomi promjene na koži, dermatitis i poremećaji nervnog sistema.

Nedostatak vitamina B6 se javlja kod dijabetičara, starijih osoba, trudnica i dojilja. Manjak B6 vitamina je povezan sa oboljenjima bubrega, grčevima u rukama i nogama, javljaju se upale kože, razdražljivost, nesanica i anemija. To je vitamin koji reguliše promjene raspoloženja, PMS i brojne mentalne poremećaje.

Za zdravu kožu, kosu i nokte zaslužan je vitamin B7, pa na njegov nedostatak izaziva promjene na koži i kosi ( ljuštenje kože, ospi, ispadanje kose, gubitak apetita, umor).

Folna kiselina ili vitamin B9, je važna za sintezu DNK, pa u prevenciji defekata neuralne cevi kod novorođenčadi. Deficitarnost se javlja kod trudnica, žena koje uzimaju kontracepciju, osoba sa probavnim tegobama i kod alkoholičara. Veći nedostatak folne kiseline u organizmu može da dovede do megaloblastične anemije, koju označava nedovoljan broj crvenih krvnih zrnaca.

Još jedan vitamin iz B grupe važan je za proizvodnju genetskog materijala DNA, a to je B12. Nedostatak tog vitamina se javlja najčešće kod trudnica, dojilja, alkoholičara, a znakovi deficita su gubitak težine, bolovi u leđima, trnci u rukama i nogama.

smedia.rs

3 Komentara

  • Link komentara Martina nedjelja, 31 januar 2016 21:47 Napisano Martina

    Na prelazu između godišnjih doba ljudskom organizmu potrebno je više vitamina nego inače, pa mnogi posežu za vitaminskim pilulama. Prava pomoć je ipak u prirodi

  • Link komentara Marijana nedjelja, 31 januar 2016 21:50 Napisano Marijana

    Mnoge ozbiljne studije su pokazale da telo ne može da iskoristi sintetičke vitamine na isti način kao one iz hrane, te da je njihova funkcionalna moć u telu znatno manja od onih iz prirodnih izvora.

    Namirnice iz prirode sadrže mnogo veći broj vitamina i minerala od onoga koji je nama poznat, pa su tako i njihovi kompleksi u živoj hrani drugačiji nego u pilulama. Fitohemikalije, materije koje se nalaze u biljkama, ne mogu se spakovati u bocu, i samim tim ni uneti na neki drugi način nego prirodnom ishranom.

  • Link komentara Borislav nedjelja, 07 februar 2016 14:43 Napisano Borislav

    Kada kupujete vitamine, uvijek birajte vitamine napravljene od prirodnih sastojaka, iz voća i povrća, i prirodne dodatke prehrani na bazi biljaka sa takvim vitaminima skoro se je nemoguće predozirati. Jedino ako to napravite namjerno..teoretski se možete predozirati sa vitaminima. Ali prag toksičnosti prirodnih vitamina je desetak puta veći nego prag toksičnosti sintetičkih lijekova.

Ostavite komentar

Morate popunit sva polja označena sa (*)

Mjesto za vašu reklamu

ANKETA

Da li vam se dopada portal?
 

PREVOD

English French German Italian Portuguese Russian Spanish