Get Adobe Flash player

 



Direktor Lamborginija Stefan Vinkleman je potvrdio da je njegova firma tokom aktuelnog Pebl Bič događaja zatvorenoj grupi ljudi predstavila novi model koji se sprema za ograničenu serijsku proizvodnju, a u pitanju je superautomobil sa hibridnim pogonom koji će javnost upoznati na Salonu automobila u Ženevi sljedeće godine. Ljubitelji Lamborginija će vijest o hibridnom superautomobilu dočekati sa oduševljenjem jer to znači da je proizvođač spreman da se uhvati u koštac sa konkurencijom iz Feraija, Poršea i Meklarena.

U godini kada su evropski premijum proizvođači predstavili prve Plug-In hibridne SUV modele, Volvo tvrdi da je njegov T8 "najčistiji" i najekonomičniji među njima. Mada je novi XC90 imao premijeru prije hibridnih Mercedesa GLE, BMW-a X5 i Audija Q7, Volvo je tek sada objelodanio podatke o potoršnji verzije T8 sa Plug-In hibirdnim pogonom. Prema fabričkim specifikacijama, Volvo XC90 T8 u kombinovanom režimu troši samo 2,1 l/100 km, dok emisija ugljen-dioksida iznosi svega 49 g/km. Iako je riječ o podacima koji su dobijeni na osnovu fabričkih testiranja u kontrolisanim uslovima, rezultati su impresivni za jedan model iz SUV segmenta.

Počela je proizvodnja modela Mondeo, sa hibridnim benzinsko-električnim pogonom u fabrici u Valensiji. To je prvi hibridni Ford koji će se izrađivati u nekom od evropskih pogona ovog američkog proizvođača. Iako je sa 400.000 napravljenih automobila drugi najveći proizvođač hibridnih vozila u svijetu (iza neprikosnovene Toyote), Ford do sada ni jedan od tih modela nije izrađivao u Evropi. Mondeo Hybrid ima pogonski sistem koji se sastoji od 2.0 litarskog benzinca, dva elektromotora i litijum-jonskih baterija. Kombinovana snaga pogona dostiže 190 ks (140 kW). Ford tvrdi da će radni vijek baterija iznositi 10-ak godina ili 240.000 pređenih km.

U Njemačkoj planiraju zabranu proizvodnje novih benzinskih i dizelskih motora od 2030. godine. Zastupnici drugog doma njemačkog parlamenta predložili su Evropskoj komisiji da se nakon 2030. zabrani registrovanje vozila koja pokreću motori na unutrašnje sagorijevaje. “Potrebno je preispitati dosadašnju poreznu politiku kako bi se podstaknula saobraćajna rješenja koja ne uzrokuju onečišćenje i postigao cilj po kojem bi se nakon 2030. u Evropskoj uniji registrovala samo vozila bez emisija“, navodi se u zahtjevu Bundesrata upućenom Evropskoj komisiji.

Albanska policija uvrstila je u svoj vozni park Golfove na električni pogon, mada u toj zemlji i dalje ne postoje javni punjači baterija za ovu vrstu automobila. Ministar unutrašnjih poslova pohvalio se da je policija te zemlje prva država u regionu, i samo jedna od pet u Evropi, koja koristi patrolne automobile na struju. Prema njegovim riječima, električni e-Golf, osim što je ekološki prihvatljiviji od konvencionalnih vozila, znatno je jeftiniji u eksploataciji - 100 km vožnje košta ispod 1 eura. Policajci koji budu dužili ova vozila, moraće da vode računa o stanju napunjenosti baterija, s obzirom da neće moći da ih dopune nigdje van matične policijske stanice.

Ukoliko se zakon usvoji, u Holandiji će smjeti da se prodaju samo električni i automobili na vodonik. Zakon koji je predložila Radnička partija neće zabranjivati upotrebu postojećih automobila na benzin i dizel-gorivo, ali kada se oni izbace iz upotrebe neće moći da budu zamijenjeni. Postoji mogućnost da zakon bude usvojen uprkos veoma jakom protivljenju, pošto većina izabranih poslanika u donjem domu holandskog parlamenta podržava inicijativu. Ukoliko nacrt zakona prođe, hibridni modeli, uključujući i one koji koriste motor sa unutrašnjim sagorijevanjem i akumulator, takođe će biti zabranjeni

Više od 5.600 patenata koji se odnose na tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija a koje je Toyota registrovala širom svijeta biće dostupni svakome ko poželi da ih upotrebi za sopstvenu proizvodnju automobila sa pogonom na vodonik. Japanski proizvođač tako je krenuo stopama Tesla Motorsa koji je polovinom 2014. odustao od zaštite patenata za tehnologiju električnih vozila. Odluka koju je Toyota objavila na aktuelnom Međunarodnom sajmu elektronike (CES) u Las Vegasu donijeta je sa ciljem da se ubrza globalni razvoj i uvođenje pogonskih sistema sa vodoničnim gorivnim ćelijama u automobile.

Prodaja prvog u svijetu serijskog automobila sa motorom na vodonik, "mirai" (budućnost) je počela. Do kraja 2015. godine Toyota planira da plasirati na tržište 700 automobila sa vodoničnim gorivim ćelijama. Oko 400 bi trebalo da bude plasirano na domaće tržište, 200 u SAD i 100 u zemlje Zapadne Evrope. Zbog velikog interesovanja za novi model u Japanu je broj preliminarnih narudžbina "miraia" znatno premašio plan prodaje unutar zemlje. Jedini proizvod rada motora "mirai" je voda, nikakve štetne materije se ne ispuštaju u atmosferu. Rezervoar vodoničnog goriva je dovoljan za 650 kilometara puta, a za njegovo punjenje je potrebno oko tri minuta.

Kada iz pogonskih sistema nije neophodno izvući maksumum snage, automobil se kreće isključivo pomoću energije dobijene iz vodoničnih gorivnih ćelija, a za dodatnu snagu koristi se električna energija deponovana u baterijama. Ukupna snaga koncepta A7 h-tron dostiže 231 ks (170 kW), a maksimalni obrtni moment iznosi 540 Nm, dok je masa automobila 1.950 kg.  Sa potpuno punim rezervoarima vodonika (kojih ima 4) i do kraja dopunjenim baterijama, automobil može da pređe i više od 550 km. Koncept prosječno troši oko 1 kg vodonika na 100 km.

Copenhagen Wheel je pametni točak koji skoro svaki bicikl može pretvoriti u električni. Ljubitelji biciklizma mogli bi ozbiljno razmisliti o ulaganju u ovaj dodatak i svoje omiljeno vozilo pretvoriti u električno. Copenhagen Wheel odnosno Kopenhagenški točak može pretvoriti svaki bicikl u pametan električni bicikl, a namijenjen je svima koji često koriste bicikl za probijanje kroz gradsku gužvu ili im treba dodatna pomoć u savladavanju uzbrdica na dužim turama. Sam točak je teži 7,6 kilograma i može se montirati na gotovo svaki bicikl. Uz motor snage 250 W, postiže maksimalnu brzinu od 25 kilometara na sat, a ima domet od 50 kilometara.

Kada je ćerkica inženjera Krisa Hofmana pitala svog oca da li može da napravi električni motocikl sa jednim točkom iz video igrice, tata je prihvatio izazov. Šest godina kasnije, nakon tri prototipa, nastala je konačna verzija ovog neobičnog vozila koje proizvodi kompanija Ryno Motors iz Portlanda, SAD. Hofman svoj motocikl sa 1 točkom opisuje kao ultra efikasno, urbano, individualno prevozno sredstvo sljedeće generacije za kraće relacije, koje predstavlja kombinaciju Segveja i klasičnog električnog motocikla. Vozilo ima sistem za samobalansiranje, a kreće se uz pomoć 2 elektromotora koji dobijaju električnu energiju iz 2 male baterije.

Nema sumnje da nijedan zvuk motora ne može da se poredi sa onim koji proizvodi Harley Davidson, a sada će ti motori dolaziti u nešto „zelenijoj" varijanti. Pomenuti moćni i bučni motori u motociklima će, ako je suditi po informacijama koje dolaze iz kompanije Harley Davidson, postati čistiji i ekološki prihvatljiviji. Kompanija radi na svom prvom električnom motociklu ikada. Električni motocikli sa sobom nose i neke manjkavosti, makar za one koji vole jake i bučne standardne motore. Kao što je poznato, električni motori nisu bučni i više zvuče kao džet koji polijeće.

Mjesto za vašu reklamu

ANKETA

Da li bi živjeli u eko zgradi-kući?
 

PREVOD

English French German Italian Portuguese Russian Spanish